معرفی انواع رمز ارز ها

معرفی انواع رمز ارز ها

معرفی انواع رمز ارز ها

انواع رمز ارز ها. از مهمترین پیشرفت ها یدر تکنولوژی به وجود آمده و غوغا کرده است وجود رمز ارزها می باشد . در ابتدا تعداد محدودی وجود داشتند اما در حال حاضر تنوع زیادی دارد.

پول دیجیتال چیست؟

هر وسیله پرداختی که صرفا به صورت الکترونیکی وجود داشته باشد پول دیجیتال نام دارد. پول دیجیتال مثل سکه و دلار و ریال قابل دیدن نیست و صرفا دیجیتالی است و برای استفاده دیجیتالی حساب می شود.

معرفی انواع رمز ارز ها

معرفی انواع رمز ارز ها

موفق ترین و پرکاربردترین شکل پول دیجیتال ارز رمزنگاری شده بیت کوین است. مبادله پول دیجیتال با استفاده از فناوری هایی مانند تلفن های هوشمند، کارت های اعتباری و صرافی های رمزنگاری آنلاین انجام می شود. در برخی موارد، می توان آن را به پول نقد فیزیکی تبدیل کرد.

نکاتی از رمز ارز ها که باید بدانید:

  1. پول دیجیتال ارزی است به صورت دیجتال عرضه می شود
  2. دارایی قابل مشاهده نمی باشد.
  3. پول دیجیتال می تواند شامل رمز پایه را شامل می شود.
  4. ارزهای دیجیتال متعلق به موسسات بانکی هستند
  5. بانک ها به لطف پول دیجیتال توانسته اند هزینه های کاری خود را پایین تر حفظ کنند زیرا نیازی به پرداخت اجاره بها در مکان های فیزیکی ندارند.

انواع ارز های دیجیتال

از آنجا که برخی دولت ها ارزهای دیجیتال را قبول داشته و یک نوع شیوه پرداخت عنوان کرده اند. با شناختن این انواع رمز ارز ها و نحوه عملکرد آن بهتر است که اشنا شوید:

اتریوم

اتریوم یک پلت فرم محاسباتی غیر متمرکز است که از قابلتی های قرارداد هوشمند برخوردار است. پلت فرم امکان استفاده چندگانه در مورد قراردادهای هوشمند را فراهم میکند می توانید با خیال راحت با شخصی که نمی شناسید تجارت کنید. زیرا همه اصطلاحات در یک “قرارداد هوشمند” که در بلاک چین نهفته است ، بیان شده اند. یکی از راه های شما، خرید اتریوم از اوکی اکسچنج می باشد.

انواع رمز ارز ها؛ ریپل

ریپل یک سیستم تبادل ارز و شبکه و سیستم تسویه حساب در زمان واقعی است . پرداخت های بین المللی فوری و معین و کم هزینه را ارائه می دهد.

انواع رمز ارز ها؛ لایت کوین

یک ارز رمز نگاری نظیر به نظیر است که تخت مجوز های MIT / X11 است این ارز از بین کوین الهام گرفته اشت و یک پروتکل منبع باز است.

انواع رمز ارز ها؛ دش

Dash ، که به طور رسمی Darkcoin نامیده می شود، شکل مخفی تری از بیت کوین است. حریم خصوصی بیشتری را فراهم می کند زیرا در یک شبکه مستر کد توزیع شده فعالیت می کند که معاملات را تقریبا غیرقابل ردیابی می کند. این ارز در سال 2014 راه اندازی شده است و طرفداران بیشتری دارد.

دوج کوین

Dogecoin در سال 2013 راه اندازی شده براساس پروتکل بیت کوین ایجاد شده است. این ارز از فناوری اسکریپت به عنوان یک طرح اثبات کار استفاده می کند. زمان بلوک آن 60 ثانیه است. تعداد Dogecoin قابل تولید محدودیتی ندارد.

Primecoin

Primecoin توسط سانی کینگ ساخته شده است. اثبات کار آن بر اساس اعداد اول ساخته شده است و بنابراین، متفاوت از سیستم رایج hashcash است که توسط بسیاری از ارزهای رمزپایه ساخته شده در چارچوب بیت کوین استفاده می شود.

 ون

Ven یک ارز دیجیتال جهانی است که برای اجازه تجارت بین اعضای Hub Culture طراحی شده است. Ven در سال 2007 راه اندازی شد و هدف آن کاهش خطر تورم است. مقدار Ven در بازارهای مالی از طریق یک سبد کالا ، ارز و اوراق بهادار کربن تعیین می شود.

بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که توسط Satoshi Nakamoto مرموز ایجاد شده است. مانند سایر ارزها، از بیت کوین می توان برای خرید اقلام به صورت محلی و الکترونیکی استفاده کرد. به عنوان یک کاربر جدید، می توانید از Bitcoin بدون درک تمام جزئیات فنی آن استفاده کنید.

تتر

Tether (USDT) یک ارز رمزنگاری شده است که به دلار آمریکا (USD) وابسته است. Tether یک Bitcoin ثابت است، به این معنی که به یک دارایی اساسی گره خورده است – در این حالت ، 1 رمز Tether به 1 USD که در ذخیره Tether نگهداری می شود گره خورده است. در ادامه با چگونگی خرید آشنا خواهید شد.

چگونگی خرید تتر

راه های متفاوتی برای خرید تتر وجود دارد که افراد به وسیله آن ها اقدام می کنند، برای مثال میتوانید از طریق وبسایت ها یا صرافی های آنلاین و خصوصی اقدام به خرید کنید.

خرید تتر را از صرافی های آنلاین پیشنهاد میکنم، اما برای خرید تتر دو روش مناسب وجود دارد:

  • خرید ریالی یا بانکی از سایت های ایرانی.
  • تبدیل کردن ارزهای دیجیتال دیگر به تتر در صرافی های خارجی مانند بایننس.

همچنین میتوان با تتر سایر ارزهای دیجیتال دیگر را تهیه کنیم. بنابراین خرید تتر و فروش آن کار بسیار دشواری نیست.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *