مرورگر چیست؟

مرورگر چیست؟

مرورگر چیست؟

مرورگر در واقع نرم افزارهایی هستند که از طریق آن می توانید اطلاعات را از سراسر دنیا دریافت کنید و می توانید به دیتا بیس عظیمی از اطلاعات دسترسی داشته باشید. ممکن است این اطلاعات یک محتوای ساده معمولی باشد یا یک عکس یا ویدئو.

مرورگر چیست؟

وظیفه مرورگرها چیست؟

وظیفه اصلی این نرم افزار این است که بتواند سایت های مختلف را به کاربران نشان بدهد. به این صورت که کاربران به وارد کردن آدرس اینترنتی می توانند به آن سایت دسترسی داشته باشند.

انواع مرورگرها چیست؟

در ادامه به معرفی بهترین مرورگرهای که در بازار وجود دارد می پردازیم تا با آنها آشنایی پیدا کنید.

  • کروم
  • فایرفاکس
  • اپرا
  • اینترنت اکسپلور
  • سافاری

مرورگر کروم

کسی نیست که این روزها با اینترنت سر و کار داشته باشد و کروم را نشناسد. این مرورگر با وجود این که دیرتر از سایر نرم افزارهای جستجو به عرصه رقابتی و جنگ مرورگر ها پیوست، توانست سهم بسیار زیادی از کاربران را از آن خود نماید.
این مرورگر سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد ولی در ابتدای کار، نصب کاربران اینترنت اکسپلورر را نیز نداشت. ضمنا کاربران مک و لینوکس هم تا دو سال به طور کلی امکان دسترسی به کروم را نداشتند.

تفاوت اصلی که این مرورگر با مرورگرهای پیشین داشت، اپن سورس بودن آن بود و کد اصلی آن در دسترس عموم قرار داشت.

مرورگر چیست؟

مرورگر فایر فاکس

فایرفاکس، یا Mozilla FireFox مرورگری است که برای تمام نسخه های ویندوز ۷ به بالا، سیستم عامل های مک، آی او اس، لینوکس و اندروید در دسترس است. البته لازم به ذکر است که محدودیت های فایرفاکس در نسخه های آی او اس کمی بیشتر از سایر سیستم عامل هاست.

محبوبیت این نرم افزار در ابتدا بین لینوکسی ها بیش تر بود و به مرور زمان و به خاطر مشکلاتی که اینترنت اکسپلورر در تامین امنیت کاربرانش داشت، کاربران سراغ بقیه مرورگر ها رفتند که فایر فاکس یکی از آن ها بود.

مرورگر سافاری

شرکت اپل همواره به استفاده از نرم افزارهای انحصاری خود معروف بوده است و این موضوع در مورد مرورگرها نیز صدق می‌کند. سال ۲۰۰۳ بود که اولین نسخه از سافاری روی سیستم عامل های محصولات اپل شروع به کار کرد و همچنان با ارائه اپدیت های جدید و به روز کار خود را ادامه می‌دهد.

مرورگر اپرا

تولد اپرا به یک سال پس از عرضه شدن اینترنت اکسپلورر برمی‌گردد. این مرورگر که در سال ۱۹۹۶ وارد رقابت شده بود، در سال ۱۹۹۸ شروع به همکاری با شرکت نت اسکیپ نمود که نتیجه آن، به وجود آمدن  فایرفاکس در سال ۲۰۰۳ بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *